Vanilla Latte on tour - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nele en Lotte - WaarBenJij.nu Vanilla Latte on tour - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nele en Lotte - WaarBenJij.nu

Vanilla Latte on tour

Door: Lotte en Nele

Blijf op de hoogte en volg Nele en Lotte

29 December 2015 | Costa Rica, San José

Zo, hier komt dan eindelijk onze eerste blog!
Allereerst: alles gaat (wonder boven wonder) nog goed met ons. Ja, we zijn al veel dingen kwijt geraakt en ja, we hebben al wat bussen gemist. Maar wat hebben we in twee weken al veel geweldige dingen meegemaakt en leuke mensen ontmoet!

Laten we beginnen bij het begin.

Costa Rica
San Jose.
Na een lange lange lange reis in het vliegtuig, waarbij we een bezoekje hebben gebracht aan de cockpit (per ongeluk hoor) en we geen concentratie hadden om ook maar 1 film helemaal af te kijken, zijn we veilig op het vliegveld in San Jose geland. Lotte had helaas de verkeerde datum en geen transfer geboekt, dus dat was even stressen. Des te blijer waren we toen we eindelijk aan ons eerste Costa Ricaanse biertje zaten. ;) Ons eerste hostel was in tegenstelling tot de partypics op de website, erg rustig maar ook erg netjes. Prima dus voor de eerste dagen.
De eerste avond hebben we Brandon leren kennen, hij is hier op vakantie voor 2,5 week en heeft tot de dag van vandaag met ons meegereisd. Helaas vertrekt hij morgen weer terug naar Canada maar we hebben ´m bijna overgehaald om dit jaar naar Rock Werchter te komen.
In San Jose is niet zo heel erg veel te beleven, maar we hebben er ons eigen feestje van gemaakt. We hebben bijvoorbeeld gekingzd met wat mensen, wat leidde tot een geweldige avond in een salsabar! Echter zijn we maar 2 dagen in San Jose gebleven, en zijn we daarna doorgegaan naar Monteverde.

Monteverde.
Die geweldige salsa-avond waar we het eerder over hadden, leidde er ook weer toe dat we de volgende dag na 3u slaap de bus hebben gemist om naar Monteverde te vertrekken (en ook nog bij het verkeerde busstation stonden). Maar geen probleem, dan maar een tussenstop in het prachtige Puntarenas. Heeerlijk eten en lekker gezwommen in de zee, en daarna verder naar Monteverde. Monteverde is echt een prachtig plaatsje omringd met regenwoud en veel avontuurlijke dingen om te doen. Zo hebben we een waterval bezocht, een nighttour door het nevelwoud gedaan, onze eerste echte burrito gegeten, een gave afterparty gehad bij een villa van een rijk Amerikaans stel, en wederom veel vino tinto gedronken. Na 3 dagen in Monteverde zijn we met een groepje naar La Fortuna gereisd.

La Fortuna.
De reis naar la Fortuna zelf was erg bijzonder. We gingen met een boot over een prachtig meer met uitzicht op vulkaan Arenal. Deze vulkaan is momenteel actief. Het hostel waar we verbleven was ook echt geweldig! Een groot zwembad, hangmatten, chille muziek en 35 graden.
De eerste avond besloten we ´s avonds met een groepje naar de hotsprings te gaan. Het was helemaal donker, er brandden slechts wat kaarsjes. De stromende rivier waar we in stapten was zo´n 35 graden omdat het van de vulkaan af komt, heel apart maar geweldig dat we dat (gratis!) mee mochten maken! Samen met Ronnie (Rum cola) was dit echt een topavond die we niet snel zullen vergeten. De volgende dag was wat minder, niet alleen vanwege een kleine kater maar Nele had ook een soort zonnesteek opgelopen. We hebben een hele grote waterval bezocht, wat erg mooi was. Nele stond echter te trillen en beven op haar benen dus zijn we maar gauw terug gegaan. Tot zover la Fortuna!

Gigante bay, Nicaragua.
Changed plans! Yolo! In plaats van dat richting Panama zouden reizen hebben we ons hostel gecanceled in Costa Rica en zijn we doorgereisd naar Nicaragua met onze tijdelijk fantastische nieuwe familie voor een weekje. Onze ´christmas crew´ bestond uit 9 personen, allemaal afkomstig uit verschillende landen.
Dankzij onze homovriend uit LA hebben we onze nieuwe bijnaam te danken; Vanilla Latte. De enige manier om onze naam goed uit te spreken en te onthouden voor buitenlanders!
Via Air B&B hadden we een prachtig strandhuis gehuurd met uitzicht op de zee. Dit was echt een magisch plekje, en absoluut niet toeristisch wat het zo speciaal maakte. Gigante is een dorpje (lees: zandweg) met loslopende kippen, koeien, varkens en wat surfers. Het eten was er heeerlijk en vers, het strand leek iedere dag mooier te worden en de biertjes smaakten goed. We hebben hier voornamelijk gechilld, gehiked, cerveza´s gedronken en een megahoge rots beklommen op eigen houtje. Er was maar een supermarkt, die zomaar 3 dagen gesloten was, en er was ook geen pinautomaat. Je moest dus goed voorbereid zijn, aangezien we in de middle of nowhere waren.
Ook hebben we, in San Juan del Sur, Sunday Funday gevierd! Dat was een soort kroegentocht, maar dan van hostel naar hostel. Wederom een geweldige avond, waarover we nog steeds verbaasd zijn dat we met zijn allen veilig thuis zijn gekomen. In Gigante hebben we ook nog een boozecruise gedaan, waarbij je 4u op een boot kan partyen met sterke drank. Nele en ik zijn echte bikkels, dus zijn midden in de oceaan gaan zwemmen om een paar rotsen te beklimmen en vanaf te springen. De golven waren erg hoog en wild, dus dat was alleen voor sterke zwemmers. Wij dus! Paar keer tegen de rotsen aangeklapt en wat blauwe plekken opgelopen, maar het was wel heel gaaf. ;)
Ons kerstdiner bestond uit grilled cheese sandwiches en ons hoofdgerecht was stamp met knoflook (HEUL VEEL), niet zo culinair als jullie kerstdiners maar voor ons perfect op dat moment. We hebben ook nog een klein kerstfeestje mogen vieren met de locals. Dat was erg gezellig!

Helaas kwam er ook een eind aan dit prachtige avontuur in Nicaragua, tijd om verder te gaan richting Panama.
De grensovergang tussen Nicaragua en Costa Rica was trouwens een hel... We hadden vlotjes de uitgang van Nicaragua gevonden, maar stonden daarna 5 uur in de rij tussen de twee grenzen. En dit met zware backpacks en pal in de zon, lekker zweten dus!
Na een reis van 15 uur zijn we weer veilig in San Jose aangekomen en we vertrekken morgen naar Puerto Viejo (op de grens tussen Panama en Costa Rica).
Dat wassie dan! Tot snel en Pura Vida!

• 29 December 2015 - 07:31

Bonnie:

Zooo da klinkt goed gaaf hoor. Letten jullie wel un bietje op elkaar

• 29 December 2015 - 14:30

Geertje:

Klinkt allemaal heerlijk!
    Wat puerto viejo ook gaat zijn, lekker sfeertje daar!
    Fietsje huren en de kust afgaan :)
    Geniet!

• 29 December 2015 - 17:14

Mien:

ziet er allemaal geweldig uit ....zorg dat jullie er goed van genieten...zal wel lukken !!!
    groetjes uit Mierd

Matthijs:

Lekker Hoor!!!!

• 30 December 2015 - 15:33

Wiet:

leuk, warm en veel drank. moet kunnen. is de natuur ook mooi ?

• 30 December 2015 - 16:37

Tom Romme:

Mooie avonturen en ervaringen. niet te veel drank he'.
    Fijne jaarwisseling.