Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Nele en Lotte - WaarBenJij.nu Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Nele en Lotte - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo

Door: Nele en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Nele en Lotte

05 Januari 2016 | Costa Rica, Puerto Viejo

Ten eerste, iedereen de beste wensen en wij hopen dat jullie ons niet te veel hebben gemist tijdens de jaarwisseling!
We zullen jullie een korte update geven hoe het ons is vergaan tijdens oud op nieuw en de dagen daarvoor in Puerto Viejo.
Puerto Viejo is een klein en toeristisch dorpje aan de Caribische zee tegen de grens van Panama. Wij hadden van veel reizigers gehoord dat het de ideale plek was voor jeugd en het zou een geweldige natuur hebben.

Btw; dit was de eerste lange reis die wij zonder medereizigers hebben afgelegd. Het ging allemaal erg vlotjes, buiten dat we in San Jose twee uur hebben rondgelopen op zoek naar het juiste busstation, en wij te gierig en Nederlands zijn om een taxi voor 3euro te nemen.. En toch waren we erg trots op onszelf! En jullie natuurlijk ook ;-)

We verbleven in Hostel Walaba (8km van Puerto Viejo af) en daar begon de ellende..
Toen we binnenkwamen zag het er mooi uit, een boomhut in the middle of the jungle en we hebben lekker gekookt en goed gedronken met 2 Deense meiden. De eerste nacht werden we al verschillende keren wakker van mensen die aan het overgeven waren, aangezien de wc zo ongeveer naast ons bed was (ook de lucht konden we ruiken...). De volgende ochtend werden we wakker op ons houten, harde bedje (waar we ook nog ns 20dollar p.n.p.p. voor moesten betalen) en hoorden we dat de eerste slachtoffers van de waterramp gevallen waren.
De eigenaar vertelde ons dat het onze eigen schuld was, dat we niet van het water moesten drinken. Maar niemand had van het water gedronken of het ingenomen, het bleek gewoon een grote bacteriezooi te zijn in het hele zombiehostel. Dus hier was ons Nele´t nie mee eens en is stampvoetend naar de receptie gelopen om een hartig woordje (in naam van het hele hostel) met de baas te spreken!
Nadat het hele hostel na één dag ziek was (behalve Nele) heeft ze het toch voor elkaar gekregen om drinkwater en vitamine zakjes voor ons te regelen. Niet dat dit veel hielp, maar alles beter dan 6$ te betalen voor 1 liter drinkwater.
Buiten alle ziektes hebben we nog een bijna dood ervaring opgedaan in de douche.. Er was één douche met lauw water en dit werd elektrisch verwarmd met een machientje aan de douchekop. Eindelijk genieten van een ´warme´ douche dachten wij, maar na 2 seconden begon alles te roken. Leek ons niet zo veilig, de combinatie water en elektriciteit.
Buiten dat we 7 uur lang jullie gefeest aan moesten horen en dat Lotte ziek was met oudjaar, hebben we toch nog een beetje kunnen genieten van onze vertrouwde Clos wijn en vuurwerk op het strand! Ohja, we hadden trouwens 2 minuten te vroeg het nieuwe jaar ingezet. Hier kwamen we achter nadat we champagne hadden gepopt en iedereen vol enthousiasme hadden gekust. Daarna begon namelijk de rest van het strand af te tellen... Dus wij weer vrolijk mee doen met een lege champagne fles.

Verder hebben we nog op eigen houtje een kanotocht gedaan door de jungle, dit was erg tof en we hebben bijzondere dieren gezien zoals; een aparte vogel, 2 honden (we dachten dat het apen waren), de schim van een schildpad, schimmen van wilde jaguars en een tuinslang. Deze dag kon dus niet meer stuk voor ons! En we hebben m afgesloten met melk uit n kokosnoot met onze billen bloot.
Ook zijn we naar het Jaguar Rescue Centre geweest. Dit is een opvang voor zieke of gewonde dieren, die daar beter worden gemaakt zodat zij, als ze beter zijn, weer terug in de wilde natuur kunnen leven. Deze keer hadden we maar besloten om alles precies op te schrijven wat we voor dieren zagen, voor we het weer vergeten. Wel in het Engels, want we hebben nog niet alles ontgoocheld wat we in het nederlands hebben gezien;
- Oppossum
- Sloth
- Parrots
-Pelican
-Gaarlijke snakes met als naam bij een zwart-gele kleur: ´Black and yellow kill the fellow´
- Minder gevaarlijke snakes zoals de tuinslang.. alweer
- Wild cats = wilde katten
- Tucan die nergens naar tucan. (had een gebroken pootje)
- Miko de knuffelraccoon
- Brulapen
- Miereneter Tammy
- Ronja de crocodile en een kaaiman
- Ocelot
- Kikkerdril en kikkervisjes
- Kikkers
- Uilen en gevaarlijke vogels
- Aguti

Het was een bijzondere ervaring en mooi om te zien dat zoveel vrijwilligers zich inzetten voor de natuur en de dieren!

De laatste nacht konden we eindelijk ons Walking Dead hostel ontvluchten en zijn we naar Rocking J´s gegaan. Dit is een groot hostel met honderden hangmatten en tenten waar je maar 7$ per nacht voor betaalt. Verschrikkelijk geslapen maar toffe ervaring!

2 dagen geleden hebben we de grens overgestoken naar Panama, Bocas del Toro. We hebben tot nu toe al veel avontuurlijke dingen meegemaakt, maar daarover binnenkort meer in onze volgende blog!

• 06 Januari 2016 - 04:14

Pim:

Ow dan komen wel in de volgende blog zeker :P

Xxx Hans Luc en Pim

• 06 Januari 2016 - 05:36

Nele En Lotte:

Zekerss te weten, das weer n verhaal apart haha

• 06 Januari 2016 - 07:56

Manon:

Hoi jullie samen

Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken heerlijk.
    Geniet ervan en doe voorzichtig

• 07 Januari 2016 - 20:32

Nelly:

Ik knijp m'n tenen bij elkaar! Geniet ervan ! Veel plezier!
    Met de allerbeste wensen voor jullie,in het nieuwejaar!

• 10 Januari 2016 - 01:45

Marcel:

Leuk!!!! Linke soep daar met die douche kop!!!! Wat een avonturen! Leuk om te lezen!!! Genieten daarzo!!

• 10 Januari 2016 - 23:17

Bonnie :

Op elkaar blijven passen en ondertussen heerlijk blijven genieten en leuke dingen doen. Groetjes